lördag 2 maj 2009

Jungfrufärden

Då var den äntligen avklarad, jungfrufärden för hela familjen i nya läckra bilen. E = stolt förare/ägare av den. Äntligen har han fått bilen han drömt om! Jag = våp, sitter och gastar mest hela tiden när E kör. Tycker att det är lite lätt läskigt, när han tar två filer i besittning (kanske bara 1 1/3s fil, men det kändes som två!). G vill bara att E kör, så fort jag ska försöka så skriker han - Min pappa ska köra! Undrar varför? Jag som tycker att jag kör så bra...  

Största utmaningen hittills är att blinka utan att sätta på vindrutetorkarna (spakarna har bytt plats, väldigt onödigt!) och att montera Os nya barnstol. Vi har än så länge lagt ned 1 timme utan att få den riktigt bra på plats. Men allt är ju bättre än att ha honom i knät. I den här delen av världen anser man för övrigt att det är säkrare att småbarn sitter framlänges i bilen.  Samma tillverkare av stol är det som hemma, Britax. Varför har de ingen egen åsikt, kan man ju undra. Mesigt tycker jag tralala! 


2 kommentarer:

  1. Är det den högra eller vänstra bilen????

    Kram

    SvaraRadera
  2. Är det inte solklart? Den grå sportiga av dem så klart! kram

    SvaraRadera