fredag 21 augusti 2009

En sak klar

Var idag och träffade det nya dagiset. G är laddad, de har ju en traktor med släp... och det ska man ju inte förakta, det är viktiga grejer för en snart 3 år gammal kille. Han lät meddela efter att vi varit där att han inte vill tillbaka till det gamla dagiset utan att det nya verkar SÅ mycket bättre. Det lugnar ju mig, får hoppas att det håller i sig...

Fördelarna är att det:
  • är betydligt grönare (dvs det finns gräs - i o f risk för mygg) Det andra låg vid en JÄTTEstor väg och hade typ noll gräs
  • har färre barn i gruppen
  • har lärare som pratar riktig brittiska och inte singlish (innebär att jag fattar vad de säger...)
De tog sig en riktigt låång funderare på om det var ok att G fick gå, TROTS att han använder blöjor. Det var ok, villkorat att han har "Up & GO" blöjor. Jag accepterade detta villkor, så på måndag börjar han.

Får dock en känsla av att de är flexibla som större kylskåp. En tjej som också ska börja där får inte börja förrän nästa måndag, för det är då hon fyller 2,5 år vilket är minimiåldern för att få gå i denna skola. Så hon missar de första 2 veckorna av terminen... Jag som trodde att det var viktigare att de kom in i gruppen, men vad vet jag ... Så jag antar att vi hade tur, eftersom de lät G gå trots sina blöjor.

Bild lånad av Lockroadkindergarten.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar