tisdag 15 september 2009

Glad och tacksam för Anna Wahlgren!!!

Har förstått att det har varit en minst sagt hätsk debatt kring Anna Wahlgren och hennes sova-hela-natten metod i Sverige! Den har jag som ni förstår missat! Här har jag haft turen (det är så jag nu ser det ...) att träffa 3 personer som använt sig av denna metod och lyckats, så efter att ha läst boken och blivit rejält peppad, så satte vi igång! Jag hade då tröttnat på att gå upp och göra välling minst två gånger per natt och ständigt få besök av en sparkande 3-åring.

Startskottet gick förra helgen och första natten var fruktansvärd, de skrek som galningar båda två efter sin välling. O var sjukt envis och skrek i 2 timmar!!! Jag satt där utanför och försökte lugna alt buffade som en liten toka, tillslut somnade han. Fördel - kunde läsa ut min lilla deckare under tiden. Sakta men säkert började det ge sig och natt fyra sov de faktiskt båda mellan sju och halv sju i sina sängar utan att vakna! Det har mer eller mindre hållit i sig, något lite återfall har vi så klart haft! Men min säng börjar bli min igen. Det är underbart att slippa bli sparkad natten igenom och dessutom att slippa blanda välling. Kan inte förstå att jag inte tagit tag i detta tidigare! Har typ varit ett offer och klagat utan att ta tag i problemet! Och jag som inte tycker om gnäll ... föll visst dit själv!

Fördelar som jag (helt objektivt...) ser:
- Metoden gör att jag har ngt att falla tillbaka på när återfall sker
- Jag får göra ngt, behöver inte lyssna på en massa skrik som 5-min bjuder på!
- Hela familjen blir gladare

Mitt tips till alla som är lite trötta och inte vill vara det, GÖR DET IDAG, ju yngre de är ju lättare är det!!!

1 kommentar: