torsdag 1 oktober 2009

DR

Nu verkar det vara klart, jag har DR - Diastasis Rect, eller delade magmuskler som det heter på helt vanlig svenska. Mkt vanligt bland oss som klämt fram ett och annat barn.

Hur kom jag fram till detta, kanske ngn undrar? Jo, vid poolkanten dyker ämnen som detta ofta upp och jag tyckte nu att det var dags att undersöka saken. Så ned på rygg och upp med huvudet lite grann och så kände jag det som jag inte trodde att jag skulle få, en glipa (under naveln liksom) på minst 3 cm mellan mina magmuskler (som sägs finnas där ngnstans...). För att få ge sig själv diagnosen DR så måste glipan vara minst 2 cm och är den större än 5 cm så är det en STOR glipa.

Jag har nu lagt två dagar på att läsa allt som finns om detta på nätet och har då lärt mig följande;
- den går igen om man tränar (bara så himla tålamodsprövande...)
- kändisarna syr igen sin glipa (låter ju lockande - då slipper man träna ..;)
- alla slappa kallar den för mammamage och accepterar den (det verkade vara fel att välja detta alternativ enligt nätet... synd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar