onsdag 21 oktober 2009

Tonårs-Jag

Idag har jag varit en dålig människa, eller i alla fall en rätt så låg människa. Jag har skrattat en tondöv kvinna rakt upp i ansiktet! Här kommer lite bakgrund...

Varje onsdag så hänger vi i Svenska Kyrkan på kyrkans barntimmar. Mitt huvudfokus är att fika, snacka skit och att O kan leka med andra barn. Jag är alltså inte där för det religiösa och jag är inte ensam. Nu har vi ett nytt prästpar (Han 60+ från Västervik och hon 30- och från Indonesien + två jättefina barn), som är lite väl ambitiösa och förändringssugna! Det gillar inte den lilla konservativa människan i mig!!

Nu ska det sjungas en massa sånger som jag inte kan och hon inte hon heller för den delen. Det värsta är att hon inte kan sjunga det minsta. Jag vet att det inte är min starka sida heller, men hon slår mig i kass-sång! I dag fick vi sitta och rumpgunga "Små grodorna" som hade en "bådd-svans" och öron! Där brast det för mig och jag kunde inte sluta skratta, tårarna rann och jag fick skämmas!! Fast så här i efterhand var det rätt så härligt att vara lite mer tonåring än medelålders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar