måndag 7 december 2009

En dag på Es jobb

Så kommer nu mitt allra första beställningsjobb - En dag på Es jobb!

Så här tror jag att det går till:

E tar bussen till jobbet och sen en liten kaffe på vägen dit och kilar upp på sitt kontor (till det hemliga lilla akvariet - dit bara tre personer har nyckel). Sen så sitter han och snackar en massa skit med sina två mini-kollegor (de kan springa fritt under Es arm och når mig till naveln - Ja, jag känner mig som en jätte när jag träffar dem...).

Sen är det lunch - känner han för att umgås med sina närmsta kollegor (kineser) äter han ris (dvs lokalmat) på ett närliggande lite mer illaluktande ställe. Sjukt billigt max 20 kr för lunch. Om han vill vara lite mer extravagant går han och äter med sina västerländska (minus norrmännen - de äter bara mackor...). De går då på ngn flott club höst upp i ngt mycket högt hus och äter en massa gott!

På em blir det kycklingpaj till fika om de blir fika. Sen tar han bussen hem till sin familj!!! Om han inte som idag hade oturen att få åka till Hong Kong eller som han förra veckan och veckan innan dess, MÅSTE spela lite golf!!!

Sammanfattningsvis: Han är inte så sliten, men nöjd!

2 kommentarer:

  1. Härligt! OK, nästa beställningsjobb: ta reda på mer om dessa små minimänniskor som Erik kan gömma i sin armhåla. Vilka är de, har de familj, varför jobbar de på Nordea och främst av allt: vad tycker de om Erik...he he he. Det är en utmaning som heter duga!!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ska undersökas - ska bara få till en inbjudan till det lilla hemliga rummet ...

    SvaraRadera