onsdag 3 februari 2010

Den enda sanna glädjen...

Vet inte om det har hänt er? Men det händer mig titt som tätt, att jag blir alldeles varm och glad på andras bekostnad. Just idag blev jag det när jag på SvDs läste att att "Snön stoppar flyg och undervisning". Då är det riktigt gött att bo i ett varmt land, dit snön aldrig når!

Visst var jag avundsjuk på snön över jul, men nu när jag få se den och uppleva elefanthud och barn som inte vill sätta på sig tonvis med kläder, då trivs jag extra bra här! Om någon undrade... men det kanske ingen gjorde...

2 kommentarer:

  1. Jag börjar tröttna på att dra på overallen på Vera och Klara nu, och det gör dem också. Nej, nu ser jag fram emot våren!!!!

    Kram Vickan

    SvaraRadera
  2. Det enda jag vet just nu är att vintern här i Oslo släpper ngn gång i mitten av april. APRIL! Så jag värmer mig genom att läsa hur du och andra vänner på "rätt" sida jordklotet har det...

    Duppan

    SvaraRadera