tisdag 2 mars 2010

Ofödd men hälsokontrollerad

Så har jag varit på full hälsokontroll för vårt ofödda barn. Tror att jag vet mer om detta barn än jag vet om mig själv... känns lite annorlunda!

Jag vet t ex att armarna och benen är tillräckligt långa - barnet är m a o inte en dvärg! Att hjärtat har alla kamrar som det ska och att det pumpar fin fint! Vi har kollat in hur njurarna funkar och en massa massa annat!

Ultraljudet (det femte hittills...) där de tog reda på allt detta höll på i en dryg halvtimme och det klickades och mättes en massa! Jag var allt lite nervös under tiden, för jag fick inte prata, så allt var en hemlighet... ingen förhandsinfo, sånt gillar inte jag! Jag vill småprata (lite smånervöst...jag vet) mest hela tiden!

ETA är satt till den 22 juni. Så om knappt fyra månader är man trebarnsmor! Undrar just om jag är redo för detta, men det är så att säga försent att ångra sig...

5 kommentarer:

  1. ÅH tusen grattis Charlie! Själv så väntar jag med spänning på mitt första - den 13 juni är vårt datum satt. Och jag kan säga att när vi var på det "stora" UL:et så fanns det inte enchans att en en Duppan kunde vara tyst! Jag snackade loss - kanske inte kommer som en överraskning men ändå....

    SvaraRadera
  2. De var väll en månad sen... vissa speciellt utvalda, som det ofödda barnets föräldrar vet redan vad som kommer... Nyfiken??? Det var jag innan...

    SvaraRadera
  3. goda nyheter! Grattis!

    kram/L otta

    SvaraRadera
  4. Oh, så spännande. Är man någonsin redo...? Det heter väl att man växer med uppgiften! Pussar

    SvaraRadera