tisdag 25 maj 2010

Pyramidspel

Har idag varit på en "pyramidspelslunch med gott syfte", som det så fint heter! Mycket trevlig liten tillställning! Fick underbar pumpasoppa, lax med sparris och glass och jordgubbar. Vitt vin rakt igenom för alla utom mig... men snart kan jag med!!

Extra kul för det var en salig blandning av folk. Till att börja med var jag enda svenska, förutom värdinnan. Och det var samtliga så rasande spännande och energifyllda. En fransk fotograf, en kroatisk journalist, en störttskön aussietös och några till. De var så härliga att jag kände mig som en tyst liten mus... Ja det är sådant som vi hemmafruar hinner med! En dag som denna känner jag mig SÅ bortskämd!

Det var helt enkelt en lunch där alla som var med donerade motsvarande 50 sek till välgörenhet. Nästa månad ska alla som var med fixa en egen tillställning med minst 5 deltagare, alla donerar 50 sek. Så efter ett halvår blir det massor med pengar! Smart va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar