onsdag 2 juni 2010

SATC 2

Nu har jag äntligen sett den, Sex and the city 2!! Och jag har skrattat och fått med mig några riktigt bra referenspunkter i livet! Är glad att jag gift mig innan, annars vet man ju aldrig vart det skulle kunna sluta! Var halvladdad efter att ha läst en hel hög recensioner som tyckte att filmen var riktigt dålig! Men måste summera det som en stärkande och positiv upplevelse. Det är klart att ett tråg popcorn kan ju rädda vilken situation som helst...

Ibland kände jag "jag vill också" och ibland kände jag mig som en "62-årig tant som bara tyckte att det var lite väl mycket"! Ibland såg Carrie mer ut som Meryl Streep än sig själv... då log mitt svarta hjärta... men jag antar att jag kommer se bra mycket risigare ut när jag är 45!!!

Roligast var nog ändå att vi tyckte oss ha tid att köpa godis, popcorn och snacka skit innan bion att vi kom in alldeles försent, typ 15 e utsatt tid. Filmen rullar! Tycker att det känns som vi har missat ganska så mycket eftersom vi sett trailern en massa gånger och dessutom inte förstod något av filmen... kollar på biljetten och ser att vi har gått in i fel salong (Visade sig vara fler salonger som visade filmen...)!! Väl inne i rätt salong, där vi nu bara missat en del av början inser vi att vi skulle ha missat ca en timme av filmen om vi stannat... Snacka om besvikelse! Nu fick vi istället se om tio minuter av filmen...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha...påminner mig om när jag skrev fel tenta...fast utan pop corn , dock inte helt självklart!

    SvaraRadera
  2. Utan popcorn känner jag mig så mycket svagare!! Tur att dem var med, då kunde jag klara händelsen...

    SvaraRadera