tisdag 8 juni 2010

Verkligen nödvändiga saker, eller??

Tog mig idag till ett apotek för att inhandla lite saker. När jag kommer in i affären blir jag attackerad av en kvinna som jobbar där! Hon visar sig ha en massa riktigt nödvändiga saker, som jag som gravid absolut behöver!

Två av sakerna kunde jag bara inte vara utan enligt henne! Jag skulle rentav skada barnet, om jag inte köpte dessa saker! Sakerna var en typ av gördel som skulle hålla magen och barnet lite högre upp. På så sätt skulle barnets huvud inte skava på mig... eller på sig själv... Den andra saken var ett säkerhetsbälte för gravida. På så sätt skulle jag kunna köra lite längre in i graviditeten och barnet skulle inte ta skada...

Vågade inte klämma ur mig att jag inte ens har en vecka kvar... då skulle tantalantan få panik kändes det som! Man jag får ta det som en seger att jag lyckades komma ut ur affären utan något (inte ens det som jag behövde...)!!

pregnancyseatbeltharness.com

4 kommentarer:

  1. Ser ju fantastiskt ut. Betyder detta att jag ska vara orolig för magen om jag inte har ett sådant bälte??!! Alla dessa nojjor...
    Roligt att höra att du blivit tävlingssimmare!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Absolut! Orolig ska du vara! Skämmas ska du också göra - hur kan vi vara så dåliga kommande mödrar??? men du kan trösta dig med att du är inte ensam i den ligan.... Stor Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha ...hon på bilden ser hysteriskt trygg ut! Undrar var tantan i affären hade gjort med den höggravida storrökande kvinnan jag såg på IKEAs parkering?? Arresterat henne?? Kram

    SvaraRadera
  4. Att hon lever är nog ett under... här hade folk gett sig på henne...

    SvaraRadera