onsdag 7 juli 2010

Fjärilar & Insekter

O och jag tog med oss S och spenderade fm på Fjärils och insektmuseet. Det var min ide. Vet inte om jag tänkt överhuvudtaget. Tycker att fjärilar är rätt så söta, men insekter är inte ALLS min grej. Och det var hur många insekter som helst på detta museum. Inte så förvånande alls, det hette ju trots allt just insektsmuseum.

Första delen var det som en regnskog med många fjärilar, typ som det i Hagaparken. Men min panik kom smygande redan därinne, då det var alldeles för många och alldeles för stora fjärilar. Dessutom ville de sitta på vagnen och på O. Nej, där stannade vi inte länge. Fast de var riktigt vackra!

I nästa del var det massor med papegojor som man fick mata om man ville. Jag sa nej! Fast O fick prova och gillade det massor. Jag vågade inte titta och än mindre ta kort. I sista delen var det stora ödlor, spindlar, skalbaggar, skorpioner och mycket mer, som vi inte såg för jag sprang igenom den delen mutandes O med fika! Vi tog oss igenom hela stället på max tio minuter. Inte så prisvärt när det kostar 100 kronor att gå in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar