torsdag 9 september 2010

G goes Billy Elliot

Gs gamla fröken tyckte att G absolut skulle ta och börja på någon dans- och musikklass. Så jag har letat efter en ett tag och fick under sommaren ett ställe rekommenderat med motiveringen "Alla som vet något skickar dit sina barn...". Kändes ju som att detta var helt rätt ställe för oss.., så idag var det dags för första klassen.

Packade ned en t-shirt och ett par shorts som han kunde ha på sig. Väl där inser jag att det är ett ballettställe. Inte något funky discohak, som jag trott! G blir superbesviken på att han inte har de fina kläderna. Vägrar gå in tills jag har köpt en lila dansdräkt, en rosa ballerina kjol och ett par ljusrosa ballerina skor. Först kunde de inte hitta ett par skor i hans storlek, då kunde G inte stå upp "det var ju så smutsigt på golvet", så han låg som en degklump på golvet. Då fick tanten i shoppen lita vidare och hittade då ett par skor och G kunde dansa!!! Han var så fin och jag är så tacksam för att jag har G när jag nu inte har en dotter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar