torsdag 28 oktober 2010

Utmaningar

Nu ska här tydligen sportas. Inte för att jag har något emot det. Men jag trodde nog inte att jag skulle bli utmanad på detta sätt.

Det började med att vår entusiastiska tennistränare kom på idén att hans svenska elever (enbart de kvinnliga... han har ganska så många...) skulle möta några av hans singaporeanska elever i en vänskapstunering. Sen han kom på denna idé har han haft idéer kring det mesta. Nya raketer, skor och säkert något mer som jag glömt, måste bara inhandlas. Sen så har han kört hårt med oss på träningarna. Jag har varit halvsugen. Känner mig mest som en flåsande köttbulle och absolut inte som den nya Stephanie Graf. Men om jag har flyt så är det andra bullar nästa lördag, för då smäller det. Och jag vill ju verkligen vinna. Inget annat känns aktuellt. Vem vill frivilligt vara en looser?

Utmaning nummer två skedde idag, när en kompis bara hoppade på mig och sa att hon jag allt skulle ta och köra en triathlon i april tillsammans. Alla gör det i Singapore. Det är liksom det som gäller. Så bäst att hänga på. Och då måste jag ju få till crawlningen tills dess. Annars kommer jag ju se ut som en nolla och det vill jag verkligen inte!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar