torsdag 4 november 2010

Deepavali

Nu är det dags för den hinduiska högtiden - Deepavali. Det är den största hinduiska högtiden och kalas på utrikiska för Festival of Lights. Barnen har gjort en massa olika ljus i skolan. Färgglada och fina. Idag var det till att klä sig i indiska kläder för G. Tur att han har en moster som varit i Indien och försett honom med fina kläder. Han gillade mest de långa vita byxorna. Klänningen till var ok. Men byxorna var toppen.

Han har en kompis i skolan som han gillar tok mycket. Det är hans allra bästa kompis i skolan. Hon är hur söt som helst. Jag avgudar henne med. Deras fröken tycker det är så roligt att just de funnit varandra, eftersom han pratar konstant och hon är knäpptyst. Är de inte för söta så säg??

Berätta nu inget för henne eller hennes mamma om det här kortet, för jag har inte bett om lov! Skäms lite, men kunde inte låta bli!

3 kommentarer:

  1. Finaste G vad stolt han ser ut! Han är sååå fin i sina kläder och hon ser rätt nöjd ut också. Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Ser lite ut som han tar hand om henne. Att det typ är hans lilla egna lilla snäcka... kanske är det så... på samlingen sitter han och pillar i hennes hår... kanske är det LÖW, vem vet? Inte jag...

    SvaraRadera
  3. Nu har jag spanat lite i din fina blogg Charlotte! Härligt att G hittat ersättare för M! Hon är bedåååårande söt och G också såklart! Attans att LR ska flytta, är det superlångt?? Jag sitter halva dagarna i bilen men det är ok när barnen ÄLSKAR målet ( skolan dit, hemmet på em ). Men dina är mindre...Förstår dilemmat, hoppas ni fattar ett bra beslut! Kram Monica

    SvaraRadera