onsdag 22 december 2010

Gs bästa scen

Undrar just hur jag ska ställa mig till att G helst av allt vill se scenen ur Top Gun när Goose dör. Ok att han vill se Top Gun. Flygplan är just nu grymt heta här hemma. Men varför ska han se scenen där kompisen har rött omkring sitt huvud? (Dvs när Goose dör). "Han kommer inte tillbaka mamma, men det är ok!" - förklarar han lite lillgammalt för mig. Han är så fascinerad. Vill veta allt som händer i scenen. Varför ytbergaren har simfötter? Varför Mav ligger på en kudde? Shit vad svårt det är att förklara. Och då är han bara 4 år. Tänk vad mycket mer komplicerat det kommer bli.

Som fan av Knattetimmen (trots att jag inte fått ngt svar på mitt inlägg...), har jag ju lärt mig att jag inte ska skydda mina små änglar från något. Utan liksom berätta hur j-ligt livet kan vara. Men det tar ändå emot. Kanske för att jag är lite feg!

2 kommentarer:

  1. G ska inte titta på Top Gun, han ska titta på Trolltider!!

    God Jul på er, hoppas ni får fantastiska dagar i Australien!!
    Puss från Trosa

    SvaraRadera
  2. Precis!! Nu är Top Gun dumpat och Trolltider på!! Tack vänner för en underbar present! Kanske att maken och jag njuter mer än barnen. Känner oss som fyra igen! KRAM

    SvaraRadera