måndag 21 februari 2011

Lego - hur svårt kan det vara??

Maken är bortrest. Hongkong igen. Innebär att jag är ensam med mr legobesatt, G. Maken har liksom varit som en fluffigkudde mellan oss. Båda två gillar det där med lego. Ja, smålego som han så stolt säger min äldsta son. Och kan spendera timmar tillsammans. Jag är varken besatt eller bra på det där med lego.

Men så är han då borta fadern och någon måste kliva in. Det blir jag. Sonen förklarar att det är ok om det inte blir lika bra som när pappa är med. Det du gör duger, förklarar han. Jag kämpar och mina små grå får slita hårt. Beställningarna var många och svåra. Kände stor tacksamhet inför de bilder och beskrivningar som finns. Min fantasi var inte så bra. Där fick jag för att jag lekte mest med något annat när jag var liten. Nu är jag helt slut. Måste vila. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar