onsdag 30 mars 2011

Äcklig potträning

Hur många Tn är det egentligen i potttttträning? Känns som många. Men antagligen ska jag nöja mig med två.

I dag har vi satt igång en ofrivillig sådan. Slapp i hjärnan som jag är glömde jag att packa med dagens dos av blöjor i Os ryggsäck i morse. Han fick när den blöja han hade på sig blev för tung, gå med rumpan bar. Han skötte sig fint på dagis och kissade på pottan. Fick lite ångest (ja det ska ju mammor få lite titt som tätt... ) att jag inte tagit tag i det och kände mig manad.

Väl hemma fick han ett par kalsonger och han var stolt. Det här skulle gå bra. Han skulle säga till. Inga problem. Men där någon stans sket det sig minst sagt. För inte sa ungen till. Nej inte alls faktiskt. På mindre än EN ynka timma hann han kissa på sig TRE gånger och bajsa på sig EN gång. Sen blev det för mycket för mig. Jag satte på honom en blöja. Han grät. Jag kände mig lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar