tisdag 8 mars 2011

Hemma

Undrar om jag är konstig, som tycker att det är härligt att komma hem efter en resa till paradiset. Nikoi är kärlek. Riktigt mycket kärlek för den delen. Om ni vill sukta. Så kommer bilder... snart... men idag pallade jag inte att fixa med det... annat har liksom tagit min tid...

Os lilla feber spred sig till hans bröder. G fick tokhög feber sista kvällen. Fick åka direkt från båten till sjukan med honom. Då var han riktigt riktigt sjuk. Så sjuk har han då inte varit förut. Nu har vi timslånga strider om hur antibiotikan ska tas. Eller rättare sagt att den ska tas. Han får sån panik vid bara tanken på att ta den, så att han lyckas kräkas... Han är alltså envisare än jag. Tips tas mer än gärna emot... Hur ska jag lyckas? Är våld ända lösningen???

2 kommentarer:

  1. Har haft denna fight så många gånger m G. Ingen muta i världen fungerade. Det som slutligen fungerade var tabletter. Han lägger dem i munnen och dricker massa juice el liknande. Att tugga på dem var det första han gjorde, men med en massa sött i munnen gick det ner. Nu lägger han dem i munnen och sväljer dem hela. Sista gången fick vi en sort med små tabletter, första ggn var de stora som vi fick dela. A kräktes också varje gång, men på semestern fick han ett märke som han gillade. Amoxil hette det och det smakade supergott. Kanske går att finna i Singan? Lycka till! Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Tack vännen. Nästa gång är det tabletter som gäller... låter mkt bättre.
    Nu blir det dopad-välling.... utan att han vet om det så klart... kram kram kram

    SvaraRadera