fredag 25 mars 2011

Jag en liten fluga

Är ju inte så ofta i Gs skola eftersom han åker buss till och från numera. En helt underbar upplevelse för både honom och mig för den delen. Han är kär i busstanten som ger honom klistermärken och sjunger roliga sånger. Säger han att han är hungrig ger hon honom säkert något gott. Jag gillar att jag slipper köra. ''

Men nu ska jag komma till saken. Idag var en dag när jag var i hans skola. Han gillar inte att jag är där. Det är helt enkelt bättre om jag är hemma. Eller varför inte i Os skola om jag måste vara i någon... När jag smyger in hör jag hur han sitter och diskuterar med två tösabitar i sin klass. Allt faller på plats. Klart man inte vill ha mamma på plats när man diskuterar sådana här saker i skolan. Naiva, lilla jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid innan det var dags... 

Tös 1 - Om några år då ska jag och Tös 2 gifta oss med dig. 
G - OK 
Tös 2 - men först måste vi bli gamla
G - men jag är redan fyra
Tös 1 - sen när vi blir ännu mera gammal då ska vi få bebis
G - jag har en bebis hemma redan nu
Tös 2 - men vi ska få en egen med dig. 
G- ja ha  

2 kommentarer:

  1. Ha haaa! Vad cool han är dessutom, klockrena svar. Även vår dotter funderar på att gifta sig med G om hon nu inte får göra det med sin lillebror. G ska i så fall ha blått hår, berättade hon.

    SvaraRadera
  2. Blått hår?!?! Underbart. Det ställer han ju så klart upp på om han får turen att gifta sig med din lilla godbit. Kan inte gå i god för att han har koll på vad det innebär. På frågan vem han skulle gifta sig med - svarade han mormor och morfar. Hmmm.

    SvaraRadera