fredag 18 mars 2011

Jag och en massa killar...

Är ovan att umgås med bara personer från den manliga sidan av befolkningen. Men så plötsligt händer det. Idag var en sån där plötsligtdag. Tre kompisar från Lundatiden är på besök i Singan. Två bor hos oss. De är killar. Det tyckte både jag och barnen var spännande. Vi som mest umgås med tjejer mest hela dagarna. O hade stor show. Visade hur man kan äta och blunda samtidigt. G snackade ihjäl dem. Berättade allt han vet. Och lite till.

Vi fick helt enkelt smita ut för att kunna snacka lite. Jag satte på mig min haremsklänning och kände mig nästan ungdomlig. Sen bar det av till en favorit. Indochine. En grym asiatisk restaurang. Efter drog vi vidare till Singapores högsta rooftopbar, 1 Altitude. Där drack vi drinkar, kollade in åskväder, fick svindel och sen åkte vi ned... Jag åkte hem. Plötsligt var jag inte 22 längre. Nej jag blev trött och insåg att jag har tre barn och har passerat 35... Hem m dig Charlotte, skrek en massa celler i min kropp. Och här är jag nu. Stolt men inte nöjd...

2 kommentarer:

  1. Ja men verkligen - vad hände liksom. Jag orkar ingenting längre. Jag som alltid var sist kvar förr...

    SvaraRadera
  2. Hoppas Hoppas den tiden kommer tillbaka. Känns skönt att tro att det finns där framme. Även om det kanske inte kommer kännas så lockande. Så lättar det på trycket.

    SvaraRadera