tisdag 10 maj 2011

Skor - när barnet själv får välja

Fick av en mycket oklar anledning för mig att ta med mig samtliga barn för lite skoinhandling. Det gick inte bra en endaste sekund.

O hittar ett par, enligt mig, hur fula sandaler som helst. Han ger sig inte. Nej ungen ska ha dem röda Mickey Mouse sandalerna. Jag får panik men bestämmer mig att han får dem.

Har annat att fokusera på, som att G antar att affären är en löparbana eftersom de säljer springskor. Han hinner m ca tjugotvå varv innan vi är klara. S som aldrig har gillat shopping gör det inte idag heller...

Det var skönt att lämna affären, men smärtsamt med sandalerna.

2 kommentarer:

  1. O har fått starkt Singapore-influerad smak.

    SvaraRadera
  2. Obehagligt! Borde verkligen flytta härifrån innan det blir riktigt riktigt illa! C

    SvaraRadera