onsdag 18 maj 2011

Stinkys öde

Min goa finlandssvenska kompis inledde en diskussion om Mumindalen med sin dotter och G. De kom in på Morran och på Snusmumriken. Så länge var allt lugnt. När de kommer in på Stinky, förklarar G att han ska åka till Mumindalen och skära Stinky med en kniv. Så var det med det. Jag tror att han får åka själv. Jag vill inte se det.

Finlandssvenskan är den bästa bubbelbloggerskan. Hon var med i Hanoi och tog asagrymma kort. Vill ni se dem ska ni gå in på hennes blogg.

5 kommentarer:

  1. Bubbelbloggerskan tackar för de varma orden men vill ändå påpeka att hon blev lite skrämd av G:s uttalade hot mot Stinky. Stinky är en skurk, helt sant, men det vore nog förnuftigare att kalla på Hemulenpolisen än att skära honom rakt av med kniv.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att jag har MYCKET kvar innan jag kan känna att G är färdig uppfostrad. Ikväll ska jag berätta om Hemulen och allt gott han kan göra. Tack för tipset! Kram

    SvaraRadera
  3. Själv har jag full förståelse för G:s reaktion. Jag tycker alla i Mumindalen känns kind of scary...inte alls konstigt att man vill beväpna sig med kniv. Bakom den där "mysiga" vita fasaden döljer sig ondskefulla varelser, trust my word!

    SvaraRadera
  4. Nästa gång ni äter mozzarella ska du berätta för G att det är muminkött ni äter.

    SvaraRadera
  5. Tänk att det är så gott! Måste vara olivoljan. Jag brukar inte gilla de finska delikatesserna;)

    SvaraRadera