onsdag 22 juni 2011

Mycket mycket snabbare än jag...


Tror att jag var NIO år när jag kunde läsa. På den tiden tyckte jag att det där med bokstäver var ytterst onödigt. Viss mognad har skett på den fronten. Siffror det var mer min grej. Men så kom min fröken på - vi ger ungen lästal. Ni vet, Anna har fyrtiofyra äpplen och får tre päron av Britta. Hur många frukter har hon då? Då blev jag liksom tvungen att lära mig. För räkna det tyckte jag var kul och ville fortsätta med. Så lurade de mig. 
G verka tycka att det är kul att läsa. Kanske beror det på att hans ett år äldre klasskompisar gör det. Då vill ju han med kunna. Nu har han fått någon sorts smart bok med sig, som hans fröken ger honom. Han övar på ett läte i taget, igår var det AT och idag är det IN. Nu är mitt problem är att jag inte vet vad alla orden betyder... t ex DIN. Känns mest som ett svenskt ord... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar