tisdag 14 juni 2011

Hjärtattack nästa

Att vara själv med mina tre barn är läskigt. Jag vet fortfarande inte om jag kan. Men att vara själv med mina tre barn i poolen och själv inte vara tillåten att gå i ger mig en början på hjärtattack.

Alla tre håller just nu på, på en och samma gång och lär sig nya saker. G tar sats för att simma över poolen. Typ 20 meter. Ibland orkar han ibland orkar han inte. Idag orkade han inte. Ropar "mamma hjälp mig!!" Som tur är finns min kompis i badkläder till hands som hoppar i.

O han gör liknande övning i lilla poolen. Bara 5 m bred. Han fixar det ibland ibland inte. Idag fick den mycket vältränade simläraren göra ett stilfullt dyk och rädda honom.

S hatar allt vad flytetyg heter. Sitter gärna högst upp på trappan och leker. Men sjunker rejält när han kryper i felriktning. Han kunde jag i alla fall rädda själv...

Som ni förstår var det inte helt avslappnat att hänga vid poolen. Imorgon går vi nog någon annan stans. Eller så kräver även morgondagen en utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar