torsdag 25 augusti 2011

Dygnet runt shopping

Ok att alla som bor i detta lilla land är helt galna i shopping. Det har jag liksom fattat, men att det finns ställen som har öppet dygnet om, året runt och är stora som typ hela Öland det har jag inte fattat. Jo nu fattar jag. Nu har jag nämligen varit där. Och då blev det 2 dagar på raken.

I går spenderade jag typ en timme på väskavdelningen med att få Es lillebror att köpa en resväska. Det fanns typ 17 likadana. Fast han är ju konstnärlig, så han såg saker som jag inte gjorde. Inte alls.

Idag gick jag igenom några små delar av resten. Herregud vad stort. Typ som Ullared. Allt finns och lite till. Helt galet. Tre timmar senare och smärtor i rygg och fötter hade jag handlat, vattenfärg, barnuppfostringsbok, muffinsformar, nötter, och en massa mer. Hemlängtan var stor!! Men väl här hemma kan jag inte låta bli att längta tillbaka...

Stället om du är sugen heter Mustafa Centre och är som sagt HUR stort som helst...

2 kommentarer:

  1. Man kan hitta allt i hela världen där. Jag försöker hitta en sedeltryckare, bland annat. Det finns kanske där?

    SvaraRadera
  2. Vill du att jag ska kolla?? Jag hann bara med 10 % av det och då la jag tre timmar av mitt liv där... jag är redo att lägga fler!

    SvaraRadera