lördag 24 september 2011

Duran, kväljningar och jag

Så här såg rätten ut - Duran Chendol. Inte bara durian,
utan också pure på röda bönar, grön yelly och kokosmjölk.
Som sagt prova om du vill må dåligt... Då är det helt rätt...
Så har jag efter mycket ångest så ätit duran. Den kinesiska favoritfrukten.

Frukternas motsvarighet till surströmming. Om jag går in i en affär som säljer duran, tror jag att jag är gravid, eftersom det luktar blä. Att äta frukten beskrev en klok herre på följande sätt "det är som att äta vaniljsås över en kloak". Kan inte säga annat än att det stämmer.

Jag vågade smaka en liten tesked. Fick kväljningar och tyckte synd om mig. Maken var lite kaxigare. Tog en matsked fick bisarra kväljningar och jag kände mig plötsligt smart.

Nu fem timmar senare, mår jag så där. Smaken fyller igen och igen och igen min mun... eftersom magen verkar sur på frukten. Riktigt sur.

4 kommentarer:

  1. Inget! Alla andra smaker bleknande rejält av Duranen.

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara kräkas över mitt tangentbord när jag ser det där. Bokstavligt talat. Lova mig att vi slipper det när vi kommer...

    SvaraRadera
  3. Jag LOVAR Jenny. Det var en upplevelse jag tycker ALLA bör slippa...

    SvaraRadera