onsdag 21 september 2011

Mammamagens Guru

Jag har blivit helt besatt av min mage. Det är inget nytt. Men det brukar vara några år mellan varven. Eller rättare sagt ett barn mellan varven. Nu ett barn senare har jag återigen läst på funderat och grubblat.

Gjorde som sagt ett försök till att gena i måndags. Operation hade ju varit smidigt.. men nu när det inte verkar vara aktuellt. Är det alltså träning som gäller. Har nu spenderat halva kvällen när jag skulle gjort en hel del annat med att läsa bloggar, träningshemsidor och lite till om hur jag ska minska min mage. Min mammamage.

Kom fram till att Olga Rönnberg vekar ha koll på läget. Jag ska göra precis som hon. Om ca tio år kanske jag är i hennes form. Så nu är det plankor som gäller. Vanliga. På sidan. Mot boll. Och ja ... vem vet!

3 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Jag är på väg i säng och kikade på Olgas blogg som det sista jag skulle göra idag, men nu är jag pigg igen. Vilket energiknippe. Om inte hennes mage är platt har nog ingen en platt mage. Jag undrar om det var henne jag såg en artikel om efter jag hade fått Vega. Har hon fött tvillingar?

    Jag blev i a f tipsad om "plankan", och jag har gjort plankan, så många så det skulle bli ett hus om man sammanställde. Plankan är mitt tips. Grymt effektivt. Gunga gärna framåt och håll, och sedan bakåt och håll. Du kan läsa tidningen samtidigt, sms:a, surfa eller något annat underhållande.
    Nu ska jag göra ett försök att sova. Lycka till med magen! Kram Katrin

    SvaraRadera
  2. Olga är grym! Mamma-bootcampade med henne efter Edith och var såld. Hade glömt plankan t efter Melker, så börja bygga på det igen...

    /L otta - som funderar på om man skulle följa hennes kostråd också, var mammor som blev olidligt pigga och energirika av det. men kaffe? och kakor? liten mage med stolthet och småtrötta ögon...

    SvaraRadera
  3. @ Katrin. Visst har hon fått tvilllingar, som barn 4 o 5. Men du en liten fråga. När man gungar, har du armbågarna i marken då? Hälsa och ha det bäst! Kram kram

    @ Lotta. en sak i taget. Måste ju räcka. Ha det bäst! kram

    SvaraRadera