lördag 15 oktober 2011

Ett stycke drakkalas genomfört

Känns som den här veckan enbart har innehållit förberedelser av ett stycke drakkalas. Som tur var fick vi en bra belöning idag. Lyckat kalas och inget regn. Inget regn kändes mest märkligt, det har ju typ regnat varje dag i en dryg månad, men inte i dag... Kändes nästan som vi skickat upp lite silversulfat och fått molnen att regna av sig... det är ju så man gör i den här delen av världen. Varför vara offer för dåligt väder, när det går att ändra??

Inledde dagen med att dekorera de 100 muffinsen som jag och barnen bakat tidigare i veckan tillsammans med barnen. 100 muffins var ganska så rejält för många... men vi var liksom på g... Dekorationen bestod av små små färgglada strösselkulor... dem finns nu överallt i vårt hem.

Sen drog kalaset igång och då var det lek i form av sätta kornan på prinsessan, drakjakt, draken bestod av en pinjata fylld med guldpengar och smycken... och bad så klart. Även inslag av fäktningstävlingar stod på schemat. Skumsvärden var i stort behov av att vädras...

Tårtan var magsikt fin. Den kom från en kompis kompis som har grym talang. Både en god och rolig tårta. Sist men inte minst fiskdamm.

På frågan "Var det ett bra kalas lilla söta G?"  svarade han "Jag vill ha samma kalas när jag fyller 6".  Maken och jag valde att tolka det som positivt. Tack och godnatt.

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha ett sådant kalas ! Grym tårta!

    SvaraRadera
  2. Ja herregud vilken fin tårta! Nästan synd att äta upp den! Förstår till fullo att G var supernöjd! Kram Monica

    SvaraRadera