tisdag 8 november 2011

Galen el Malaria. Vad välja??

På torsdag ska jag åka till Laos och Luang Prabang för att besöka de barnhem som together for charity samarbetar med. Det ska bli mycket spännande.

Jag har blivit ombedd att äta malariatabletter. Nu när jag läst på förpackningen blir jag nervös. Mycket nervös. Verkar som vad sim helst kan hända, kräkas, mardrömmar, hallucinationer, huvudvärk, ledstel...

När jag berättade detta för maken för att få stöd och för att han skulle säga "äsch så illa blir det aldrig..." blev jag ännu nervösare. Han kontrade med att någon utbytesstudent i HK hade knaprat dessa tabletter när hon var i Kambodja och blivit tokig. Hon kidnappade ett litet barn som hon tyckte synd om, men blev tagen av polisen... innan de kom fram till att det var tabletterna som var problemet ville polisen skicka henne till en "witch-doctor..." Hmmm

Låter inte som en sak jag själv vill göra... Men vem vet vad som kan hända....

2 kommentarer:

  1. Har ätit dem för några år sen...blev bara lite konstig....men inte mer än vanligt!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Malorone har jag ätit flera gånger och det har alltid funkat bra. En gång i 5 månader i sträck när jag jobbade i Tazania. Funkade jättebra. Lariam däremot... Jag fick balansrubbningar och illamående och kunde inte sova... har ätit dem två gånger. Aldrig mer! Hoppas resan vara super!
    Kram Katja

    SvaraRadera