fredag 2 december 2011

Vart är tålamodet??

Jag är väll inte direkt superkänd för mitt tålamod. Faktum är att jag undrar om jag över huvudtaget har en endaste cell i min kropp som tycker att tålamod är en bra grej. Nej går det lite långsamt börjar det krypa i min kropp. För att inte bli galen och bara skrika rakt ut något otrevligt måste jag andas. Oj vad jag andas. Till flera miljoner. Massa gånger per dag.

Jag har under drygt fem år varit mamma. En roll som jag som oftast trivs grymt bra med. Känner mig vissa dagar till och med privilegierad. Men när det kommer till att jag ska lära ut något och barnet ifråga ska lyssna och lära sig, då får jag problem. Stora problem. Det går inte alls så fort som jag tänkt mig. Jag blir frustrerad och femåring känner sig nog inte så smart. När han har värsta arga morsa som lärare som gastar och beter sig. Nej nu är det dags att hitta tålamodet.

Någon som har något tips på vart det kan köpas? Takashimaya? Giant? Eller är det så illa att jag måste jobba med mig själv.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar