fredag 3 februari 2012

Ett steg närmare medelålders...

Ibland får jag ryck och försöker bli klokare. Då tänker jag en massa. Just nu tror jag om att det handlar om en förtidig 40årskris. Eller så säger jag som en klok kvinna jag nyligen spenderat en heldel tid med sa "det är inte så dumt att snart bli medelålders..." Hon syftade då på att hon nu vet vem hon är. Och det är det jag tror att jag är sugen på. Ta reda på vad jag vill och vem jag är. Jag har kommit en bit på vägen. Både mot bli medelålders och vad jag vill... 

Just nu har jag kommit fram till att jag inte vill vara en stressig person, så för att må bra och inte vara ett hetso ska jag: 
  • Läsa böcker ofta. Jag älskar att läsa. Det får mitt inre att bli som en mogen kiwi... soft men lite kornigt i... 
  • Springa. Då blir jag lugn. Adrenalinet lämnar min kropp och mitt hjärta blir som obakad bulle och slår mycket färre slag.
  • Skriva. Det är så kul. Måste göra det mer. Och med detta lovar jag nu mig själv att blogga lite oftare och ta tag i lite dammiga skrivprojekt. 

1 kommentar:

  1. Bra grejer, ser fram emot att få se mer av ditt skrivande snart!! Kram

    SvaraRadera