måndag 19 mars 2012

Trotsåldern

Så har han söta lilla S gått och blivit en fulländad terrorist... Han går med stormsteg rakt in i trotsåldern. Vart detta ska sluta vågar jag inte alls tänka på. Så en liten kort lista för att visa på vad han gjort idag:

  1. Sprang in på Esprit och drog ned två högar med t-shirts på golvet. Jag skämdes ruggigt mycket, men kunde inte låta bli att skratta. 
  2. River, kliver på och hoppar på sina stora syskons leksakskreationer. Resultat de två gastar och ber honom försvinna långt långt bort... Måste punktbevakas annars blir det katastrof. 
  3. Skriker om han inte får dammsuga. Det sker ca 57 minuter på varje timme. Därför bäst att ha honom utomhus. 
  4. Var så förbannad när han skulle sätta sig i stolen och äta att han satte fötterna på tallriken. Resultat mat lite var som och två ketchupiga fötter. 

3 kommentarer:

  1. Inte S då...:-)...det kan jag inte tänka mig! Fabian pratar för övrigt mer eller mindre konstant om S. Att han fick bo i hans rum och leka med hans kök. Döm om hans förvirring nu när han förstått att ni ska komma hem till oss snart....

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att inte skratta, för samtidigt minns man ju att det gick ju över med de andra,"so what is the big deal". Men, för den lille är det ju verkligen allvar, han har ju inte historien med sig, den är ju vår.
    Så min personliga undran är om vår fyra blev som han blev vad gäller gränstestandet) för att vi inte reagerade på trotset tillräckligt och att han därför måste ta i ännu mer. Lätt att vara efterklok och facit får man ju aldrig....
    Eva

    SvaraRadera
  3. @ Jenny Fabian vill inte att S ska komma hem till honom. Ingen vill ha honom i sitt hus. Han bara traschar!! Måste nog undersöka om jag kan ha en hage med mig...;-)) Men vi andra vill gärna komma, vi är rätt så lugna och balanserade;-)) KRAM

    @ Eva Jag tror att jag bara måste ta striden, mest för hans syskon skull. De blir så ledsna när han traschar... Vem skulle inte bli det?? Så för deras skull ska här fightas och gränssättas. Får se hur länge jag orkar... KRAM

    SvaraRadera