onsdag 22 april 2009

Svenska organisationer

Två gånger har vi nu varit på svenska kyrkans lilla sångstund som är på onsdag fm. Ca 20 mammor, deras barn + maid träffas. Först sjunger man lite och sen äts det -  kanelbullar, våfflor och tårta om man har tur! 

De som har maid fokuserar på att fika medan deras maid tar hand om barnen. I mitt fall blir det mer av ett zon-försvar där jag försöker täcka det två små som helst vill åt olika håll samt hinna fika. Ingen risk att jag lägger på mig för mycket under dessa tillställningar! Men min tid kommer nog också! 

Har för övrigt frivilligt (!!?) blivit revisor i SWEA. Anmälde mitt intresse efter att ha sett en annons, utan att kolla upp vad det innebar. När jag fick arbetsplatsbeskrivningen så kunde jag känna mig lugn - ska granska siffror och sen skriva en rapport där det står att allt ser bra ut !?! Ordförande blev tårögd, trodde ingen skulle anmäla sig till denna post frivilligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar