torsdag 23 april 2009

Dagis!

Så har jag äntligen lyckats ta ett beslut! (har varit galet svårt att ta ett - jag som trodde att jag inte hade så svårt att ta beslut, men här har det våndats) Gustaf ska börja på White Lodge eller vita hyddan som vi glatt döpt om det till! Han ska börja inskolningen på måndag. Annorlunda mot hemma blir det allt, men det verkar bra. Han kommer att gå tre dagar i veckan mellan nio och två. Det stora minuset är att jag måste förse honom med mellis och lunch! Funkar Happy Meal tro? 

Det var verkligen dags för honom att börja - han har under senaste tiden börjat leka med sina tre "hittepåkompisar" Alice, Adam och Amanda! (Så känn er efterlängtade!) Så ibland är ens stol upptagen av någon av dessa som är på besök! 

Igår tyckte jag att det var dags för att inledda potträning (efter att ha läst att det hängde på hur lata föräldrar barnet har, om de var sena el tidiga med detta ... kändes inte som jag ville vara slapp), så när Erik kom hem lät jag meddela detta. Beslut togs - vi inleder potträning! En sekund senare hade han kissat ned HELA soffan! Det var bara till att tvätta 10 kuddfodral! Övervägde seriöst att avsluta träningen, men idag lyckades vi betydligt bättre ... Från ingenstans hördes plötsligt - måste kissa och vi hann! 

Bild lånad av white-lodge.org

7 kommentarer:

  1. Hej
    Jättefin blogg
    Låter jättebra att ni fått tag på ett dagis men lodge är inte en hydda det är mera en stuga.
    Hoppas ni har det fortsatt bra och att ni inte försmäktar i värmen. Hit komm första sommar?värmen i dag och det kommer nya flyttfåglar varje dag.
    Vi kan hälsa från Andy i BA som vi skypade med för en stund sedan

    Kram till Alla Peppe och Eva

    SvaraRadera
  2. Hej bella, grattis till dagisplats. Det blir nog bra! Här är det underbart väder. Idag har Sara fått smaka på sand i sandlådan för första gången. Hon har även fått sin första tand och börjat käka äppelpuré och clementin - halleluja :-)

    Miss U
    Karine

    SvaraRadera
  3. Va jag skrattar, åh va jag saknar dig/er!! Men vi ses ju om 2 1/2 månad.
    Va skönt att G ska börja på dagis och "få leka av sig",ang dagis mat happy meal är väl aldrig fel. Det får väl bli pasta och bönor det gillar han ju.
    Ska gå upp tidigt o försöka skypa med er kram

    SvaraRadera
  4. Oj, det står Erik som avsändare. Jag lånar hans dator. Det var förstås Anna som skrev.

    Kram / Anna

    SvaraRadera
  5. Härligt med dagis -....A och A saknar kusinerna mycket. Tycker det är mycket konstigt att vi inte kan flyga över för en middag!!!

    Helgen varvas med grill och barnkalas Amanda har lila-monster-kalas imorgon!

    Kram kram johanna

    SvaraRadera
  6. Hej! Roligt att höra att dagisbeslutet är taget. Jag kan intyga, att efter ha jobbat nära dig under en tid, att du INTE brukar ha svårt för att ta beslut. Men jobb och barn är ju inte samma sak! Här är det husrenovering för fullt, det blir vitt vitt vitt och det ska bli såååå ljust och härligt! Sköt om er! Kram Sofie

    SvaraRadera
  7. Mitt tips är att skaffa skinn-, eller galonmöbler.

    Det gick ju bra när Gustaf kissade här härom sistens, om skålningen är rätt kan ni till och med mäta om han kissar lika mycket som han dricker.

    Förutsatt att han inte svettas för mycket mot galonet om han, gud förbjude, skulle sitta utan kläder i soffan.

    SvaraRadera