måndag 20 april 2009

Taxifierade!

Tror att mängden taxiresor som vi gjort här under denna månad är mer än vad jag gjort i hela mitt liv. Bara idag har vi gjort fyra resor ... Gustaf fullkomligt älskar det! Han väljer om vi ska åka med en blå eller gul och sen går vi på jakt! Oftast blir den en blå. Säkerhetsnivån har sänkts rejält från hemma där jag helst ville att de inte skulle ha för mycket kläder på sig, då de inte då satt fast ordentligt i bilstolen då. 
Här är man glad om Oscar sitter i babybjörnen och Gustaf har ett säkerhetsbälte! Tur att vi får vår bil i veckan, en Honda Stream, så barnen kommer i ordning igen! Det var lättare att ta seden dit man kommer än man kan tro! 

Lyckades förra veckan att få in fyra vuxna och fyra barn i en vanlig taxi bil! Inte för att det kostar något att åka taxi, måste väll ha varit med tanke på miljön!?! Kändes som om det kunde bli en gåta - hur många snåla svenskar går in i en Taxi? 

    bild lånad av modelsupermarket.com

3 kommentarer:

  1. Heja heja förstår helt taxiberoende,.,,verkar vara ett land för mig!!!

    Kram johanna

    SvaraRadera
  2. som vanligt har min profil blivit hackad, alla vet att jag helst åker kollektivt eller cyklar, kollar förtillfället på en smarrig engelsk 30-talsräserstylé som kostar mindre än en jänkebil men mer än en svennecykel. Imponerad annrs av att du bloggar som en hel politiker, de enda förutom hemmaarbetande/hemmafruar med för mycket tid över eller som vi säger inte behöver ta hänsyn till arbetstider och kollegor som förväntar sig att man skall ha något att göra mellan 9 och 5.

    SvaraRadera
  3. Men Lars var är din blogg - jag väntar tålmodigt! Johanna kom hit så ska vi ut och resa! kram på er!

    SvaraRadera