tisdag 12 maj 2009

Mac eller?


Har haft en stor aversion mot min dator (ja - vår dator (eller kanske Es) inget är mitt numera...och jag är inte bitter alls...). Den har klarat sig ovanligt länge på grund av sitt fina utseende, men nu räcker det inte längre med en snygg yta - I want more! E tar datorn i försvar och säger att alla andra är idioter... kanske har han rätt! 

För att göra en kort historia lång, eller inte, så handlar det om hemsidor som inte tål Mac. Det krävs Explorer 5 el 6 för att göra Pärlantestet (ja - jag måste klara det innan vi kan anställa en... mer om det senare) och för att kunna få e-leg via Nordea så måste man ha en PC... varför är det så här...   

Istället fick jag sätta mig vid en gammal köksdator, där tangenterna känns som insidan på ett sommarvarmt bregottpacket, dvs flottiga, men de smakar tyvärr absolut inte lika gott!   

Bild lånad av prylkoll.se

1 kommentar:

  1. TJa Charles! det finns e-leg till mac, jag har ju det. Dock fungerar det bara med firefox, så det får ni ladda ner med.

    Följ länken för support:
    http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=51222


    /datorsupportsvågern

    SvaraRadera