torsdag 28 maj 2009

Röstad

Efter att ha letat efter ambassaden i ca 30 min lyckades jag att hitta den. Den visade sig ha gömt sig bakom ett jättebygge!  Så lagom svettig och lite stressad (hade felpakerat lite också...) kunde jag avlägga min röst! Denna gång gick det riktigt bra att använda mitt körkort med ej tillräckligt många namn. I förra valet var de lite kinkigare! 

Eftermiddagen förflöt med lite bokstavslek hemma. Har inskaffat en sjukt färgglad bokstavsmatta för att mildra dunsarna i marmorgolvet lite. Inte så snygg, men riktigt användbar!  

6 kommentarer:

  1. Hoppas det fanns en lika fin låda med valsedlar från alla partier som i Årstas bibliotek, eller hade någon valsabotör slängt Piratpartiets? Det är väl alla exilsvenskars favoritparti eftersom de som enda fråga vill släppa kommunikationen fri mellan gamla svedala och resten av världen, till FRA:s förtret såklart.

    Fast å andra sidan är verkar inte censur vara en så stor fråga på andra sidan sidenvägen.

    SvaraRadera
  2. Han till höger på bilden ser ut som en moderat, med piké och allt. I den klassiska mörkblå moderatfärgen. Han till vänster (till vänster ha ha) ser mer ut som en vänsterpartist på väg in i mål i Mora, därav kransen. Eller är det en tygblöja? I så fall får det bli en miljöpartist. De måste ha liberala föräldrar, som låter dem välja så fritt, jaja.

    SvaraRadera
  3. Misstänkte att just detta inlägg skulle attrahera dig! Välja fritt är godis, piratpartiet är lakrisal (fanns dock inga av deras valsedlar...)

    SvaraRadera
  4. Din man är ju annars fötjust i sånna där svarta salta pingvinlakritsar, för oss andra är det motsatsen till godis - äcklis!

    SvaraRadera
  5. Jag är så stolt över att t o m du som utlandssvensk masar dig iväg att rösta. Funderar starkt på att säga upp bekantskapen med de vänner som inte "orkar" på söndag....

    SvaraRadera
  6. Håller med till 100 % . Frågan är - Är de riktiga vänner? Troligtvis inte! kram

    SvaraRadera