fredag 29 maj 2009

Oväntat besök

Kände att det var dags att hurta lite igår också. Så efter att ha lämnat G på dagis (halv ledsen... dock inga tårar...) tog O och jag oss upp på berget igen. Denna gång med vatten och nyinköpt mini-fläkt i någon form av skumgummi till O. Blev en betydligt behagligare resa. 

Under promenixen fick vi sällskap utav hela familjen apa - lite oväntat - men ganska så gött då fattar jag lite mer att det inte bara är en varm dag i Sverige utan att jag har flyttat till tropikerna! Dem höll sig på mattan och gjorde inga försök att ta O med sig! 

På kvällen var vi på middag hos ett par vänner och jag kände att jag kunde köra hem (efter bara ett glas vin, som jag minns det)! Det blev en lite svettig resa och kunde mycket väl ha kostat mig handväskan om jag haft lite otur... men så illa var det inte! 

Inledde med att pröva hur de ställer sig till högertrafik här (visste precis vad jag gjorde, eller not!) Den mötande taxin var inte riktigt lika imponerad och tyckte att jag skulle avsluta detta projekt direkt! Innan vi kom hem kände jag mig tvungen att prova avfarten med texten "Port users only" och tänkte att så illa kan det ju inte vara ... men det stämde man hamnade direkt på hamnområdet. Vi lyckades zick zacka oss ur området mellan containrar och vägarbetare som målade linjer lite överallt och kom till slut hem.     

  

4 kommentarer:

  1. Exoootiskt värre ....här träffar man på sin höjd på några gråsuggor, mördarsniglar eller dagismorsor!

    SvaraRadera
  2. Dagismorsor kan ju vara exotic speciellt om de är små smisk... men det kanske är en utrotningshotad art?

    SvaraRadera
  3. Jag dementerar allt, någon har kapat min profil. Om det bara fanns ett telekomdirektiv som kunde avslöja allas aktiviteter på nätet.

    SvaraRadera
  4. Ja nu har du otur ... du får låsa in datorn när du inte är i närheten. För säg inte att du lånat ut ditt lösenord????? Galet farligt!

    SvaraRadera