måndag 18 maj 2009

Tjokis nästa

Ett litet (kan dock bli ett stort) problem är att vardagsmotionen lyser med sin frånvaro. 
I o m att det är så varmt så är jag inte direkt ute o traskar med barnvagn dagarna i ända. Det blir bilen el taxi även för kortare resor. Detta kändes ju lite glassigt i början, nu börjar det kännas lite jobbigt. 
Så vad göra?
- Ut och gå trots stora mängder svett - kan man vänja sig tro?
- Äta mindre - omöjligt! (vad ska jag då göra på dagarna?)
- Gå på gym med AC mera 
- Simma mera - då blir jag en silverfisk

Verkar som det får bli mer tid på gymet, eller ngn som har ngt bättre alternativ?

4 kommentarer:

  1. svett är det nya svarta har jag hört...Simma på du bara så blir du strömlinjeformad och Terese Ahlshamrigt musklig- bara låt bli kexen : ) så löser det sig.

    Om det kan pigga upp så är jag JÄTTE tjockare än vad du är och sjunkter om jag lägger mig i badet!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Firren!

    Shopping, kräver sin energi. Motionscykel hemma, medan pärlan... vet inte riktigt hur jag ska avsluta meningen..

    Puss, vi saknar er! Hur går det på dagis?

    SvaraRadera
  3. Klaga inte - du får i alla fall svettas i ett land där det är kutym att svettas. Jag svettas i ett land där det är 8 grader just nu....hur fräscht är det?

    Lite morgonbitter så här.... Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Ok - erkänner det är inte ett dugg synd om mig - I pushed it och det är mer synd om er - fast ni får ju ngt mysigt ut av det - jag får mest flera bilringar, så förresten är det kanske lite synd om mig ... är lite ambivalent i frågan - men för att komma till saken - så lider jag med er, som känner att det finns dagar när man varit snyggare! kram

    SvaraRadera