torsdag 14 maj 2009

Vad jobbar du med?

Det är inte direkt så att någon frågar mig (=lyxhustrun) här - vad jobbar du med?
(Jag förväntas ju bara shoppa o gå på manikyr). Nej, när man har en första chitchat med okända typer frågar man;
1) Hur länge har ni varit här? (m a o - har jag ngt att lära av dig?)
2) Hur länge ska ni stanna? (m a o - är det ngn ide att lära känna dig?)
3) Vilka ställen har du rest till? (m a o - är du en globetrotter eller en stugsittare?)
4) Hur stort bor ni? (m a o - hur framgångsrik är din man?)

Ingen frågar en hellre om man har en pärla eller ej, utan det förutsätts man bara ha!

2 kommentarer:

  1. Hej där borta,
    Jag skrattar högt när jag läser vad du upplever... känner igen allt du säger och får grymma flashbacks!!
    Det var dock inte bättre att vara arbetande fru, då blev man omedelbart klassad som galen och extremt farlig... ;-)
    Sköt om er och längtar efter att höra mer om den kommande handväskan!
    kram sara

    SvaraRadera
  2. Ja, hur går det med bilen, och handväskan? Måste säga att du är grym på att konkretisera och formulera beteenden och iakttagelser, till stor glädje för oss läsare!
    Stor puss & hälsningar till familjen

    SvaraRadera