fredag 15 maj 2009

Pärlkurs

Så har jag klarat av den mest bisarra kursen jag varit med om, "Orienteringsprogram för pärlan-arbetsgivare".
Jag har fått lära mig väldigt nyttiga saker (för vissa kanske självklara saker, men tydligen så behövs kursen, så för andra nyheter) som:

1) Hur man hänger tvätt utan falla ned och dö (det är tydligen möjligt)

2) På samma tema - hur man tvättar fönster utan att dö

3) Att det enbart är lagligt att ge feed-back på dålig prestationer - jag får mao inte bli fysisk o slå henne med stekpannan

4) Hon måste få sova minst fyra timmar i sträck - jag kan mao inte utnyttja henne dygnet runt (attans - vem ska då fixa pytten till sexan?)

Så detta ska nu firas med champagne!!! Så nu ska vi nog snart kunna signa en alldeles egen pärla - lyxhustru here I come!

I morgon drar vi till Malacca (en stad i Malaysia) som ligger ca 4 timmar bort. Bilen ska motorvägprövas, jag ska sova o E ska krocka lite lagom så att jag får en väska. Hittills är bilen hel!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig arbetsgivareinställning och var brukar ni hänga tvätten....äntligen är datorn tillbaka lars har varit bortrest. Lycka till på motorvägen


    Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det är faktiskt jätteroligt. Inte slåss och inte hålla henne tortyr-vaken. Hur ska ni reda ut det här? Singapore är visst inte riktigt LAS-anpassat.

    Trevlig resa!

    KRAM

    SvaraRadera