onsdag 24 juni 2009

Det gick visst lite fort

Fick min livs första fortköringsbot igår! och den gick till Es jobb i o m att de äger bilen. Kan i min värld sammanfattas som lite pinsamt! Lite märkligt att jag fick den här eftersom jag fortfarande tycker att det är halv läskigt att köra och uppfattar mig själv som en feg förare. Hemma är det ju andra takter... Anledningen till att den kom här är troligtvis därför att jag inte vet hur fort man får köra. Det vet jag nu! 

En stor fördel att jag fick min första bot här är att den första boten bara är en varning. Det ni! Så den påverkade varken plånbok eller poänghögen. Här samlar man nämligen poäng i trafiken kommer man upp i 25 st, så ryker körkortet. Detta skulle ha gett 4 poäng och kostat motsvarande 900 sek.   

Var idag och hämtade Pärlans arbetstillstånd och pass hos Ministry of Manpower. Hon som gav mig dokumenten sa att jag själv fick avgöra om jag skulle behålla passet eller om pärlan skulle ta hand om det själv.  Tror att det är eftersom jag är uppvuxen i en demokrati som jag gav henne det, inte att jag är 70-talist! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar