tisdag 7 juli 2009

Blåsor

Stackars O har fått en massa blåsor runt munnen, i munnen och på munnen dvs läpparna. Det svider nog och gör ont för inte vill han äta eller sova. Detta har pågått sen igår. 

Tog efter moget beslut att fara till vår doktor som jag försökt ringa under dagen. Hon skulle ringa tillbaka, men så skedde först när jag var framme vid hennes akutmottagning. Hade då kört i ca 30 min rusningstraffik med en lätt gnällig O. När hon ringer tillbaka förklarar hon att jag inte behöver söka läkarvård för detta utan att jag gör bäst i att fara till mataffären och köpa en Nya Zeeländsk honung, Manuka honung. Honungen ska jag nu lägga på blåsorna tills de försvinner! O gillar honungen och har hittills sovit betydligt bättre än igår. Så nu kan jag ett riktigt bra husmorsknep! 

2 kommentarer:

  1. Darling!
    Äntligen uppdaterad på livet i Singa efter två datorfria veckor i Skåne och Halland. Nä, det finns inga datorer i den delen av landet... Ni har en händelserik vardag. Hoppas honungen fixat O:s mun och att pärlans köttsår läkt efter din omvårdnad. Hur fort får man egentligen köra i Singa?
    Puss & kram

    SvaraRadera
  2. Verkar om 60 är ngn sorts gräns. Tror att jag ska satsa på teoriprovet när jag kommer tillbaka i höst. Finns en hel del trafikregler som jag inte har koll på...

    SvaraRadera