måndag 6 juli 2009

Nytt dagisförsök

Verkar som det här med dagis blir den här resans stora äventyr och det svåraste att lösa. Antar att problemet är att jag vill ha det som hemma, men så kommer det inte bli lika bra att börja inse det!  

Jag har i a f hittat ett dagis som verkar kanon mysigt och de pratar alldeles undebar brittisk engelska (Ingen singlish). De hade påsklov när jag var på jakt sist, så därför missade jag det. Här måste de gå 5 dagar i veckan. G går nu bara 3 dagar i veckan. Två nackdelar ser jag just nu...

Nackdel 1    Det är dyrt (typ 20 ksek per termin o det är 3 terminer per år...) 
Nackdel 2 G måste vara blöjfri för att få gå där. Gjorde ett försök idag med att sätta på coola kalsonger istället för blöja. Han blev helt galen och gick o hämtade en blöja o förklarade att den skulle bara på annars skulle han inte sluta skrika. Han vann ... 

2 kommentarer:

  1. Hjälp vilka krav!!

    För 10 K kanske de har en blöjavgiftningsvecka som tilläggstjänst på det nya dagiset?? Annars kanske avvänjningcamp på BM?

    Vi ses snart!!

    SvaraRadera
  2. Ska tipsa dem om extra valet! Annars låter ju camp på BM alldeles bäst med support av erfarne faster Joey så lär det gå BRA. Hur mkt tar du? 1 K per dag eller? Får man avdrag om kuren inte lyckas på 1 vecka? Ska bli gött att ses! kram

    SvaraRadera