fredag 10 juli 2009

Flott lunch?

Idag valde vi visst att ta oss till en av Singapores mest eftertraktade restauranger, IKEAs matsal. När vi kom dit vid halv ett tiden, så ringlade sig något förvånande en lång kö utanför restaurangen med förväntansfulla kineser. Inte visste jag att köttbullarna var så populära. De stod alla utanför det lilla röda snöret som hårt bevakades av en IKEA-vakt. Vakten jobbade som tur är efter principen "en ut en in" och inte efter principen "snyggast först", vilket medförde att vi kom in efter ca 10 min köande. G åt en köttbulle och en prinsess-bakelse till lunch. Jag åt dessvärre betydligt mer!

För att komma ut ur garaget var det inte så oväntat också kö. Det som gjorde att det inte kändes som hemma var att det inte var någon inne i själva varuhuset! Så ingen kö i kassan. Jag har dock spruckit nollan - första gången som jag inget handlade på IKEA (ja förutom maten dvs...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar