torsdag 9 juli 2009

Myror rond 2

Då tror jag äntligen att jag vunnit mot myrorna, i a f för denna gång! 

Efter att ha lagt ut kanel och kört slut på 3 flaskor Baygon, så började jag tappa modet. Kändes inte längre som om jag skulle vinna kriget mot myrorna och jag började dessutom ta det personligt varje gång de kom in. Blev tillslut tvungen att inledda en rejäl spaning med fokus på "vart kommer de ifrån?". Spaningen resulterade i att jag fick reda på att de kom från grannes JÄTTEstora blomlåda (mer blomrum än låda) med barrträd i. 

Efter att försökt få tag på grannarna ett tag utan någon som helst framgång, växte skvallerkärringen i mig och jag tog mig ned till repan för att klaga! Detta resulterade i att "Bugs Busters" kom och sprayade med något betydligt häftigare (& antagligen giftig som s-an) än Baygon och nu har myrorna inte setts till på 4 dagar! Segern är äntligen min!!!! 

Bild lånad av bugsbusters.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar