torsdag 2 juli 2009

Nu ni...

har jag gjort något som jag aldrig trodde jag skulle våga göra! Men nu verkar det som lejoninnan i mig har börjat växa till sig. Jag har sagt upp Gs dagisplats från nästa termin med motiveringen - det funkar inte! Jag är så trött på att han inte vill gå. 

Idag var första dagen på tre veckor som han gick, eftersom det varit skollov. Gick som vanligt, så där, han skrek och grät när jag lämnade. Igår när vi åkte förbi skolan började han gråta och sa att han inte ville gå till förskolan, kändes ju så där. 

Känns som att någon gång måste jag ta beslutet om han ska fortsätta eller inte och det blev idag. Då framkom det att det ingen av de fyra lärarna varit i klassen längre än 6 mån och att många barn också bytts ut. Så nu känner jag mig stärkt. Bara ett problem nu måste jag hitta en ny skola!!! 


2 kommentarer:

  1. Duktig mamma som fattar obekvämt beslut! Hoppas ni hittar något som passar honom bättre. Tror du att språket är ett problem eller har han kommit in i det? Sixten ska börja ett engelskspråkigt dagis om en månad och jag hoppas det går bra.
    Hej så länge!

    SvaraRadera
  2. Hejja!! Man ska gå på magkänsla, särskilt om den förstärks av en liten pajsare som skriker i högan sky. Att fixa nytt dagis kommer att lösa sig.

    Stor kram till lejonmamman!

    SvaraRadera