söndag 30 augusti 2009

Bikini för Bad?

En av mina poolkompisar, den enda men en lika ohet bikini som jag har, kände behovet av att investera i en ny bikini. De andra morsorna är så snygga, min H&M Bikini från 1999 & hennes från liknande finskt ställe känns fel och dessutom riktigt bleka.

Hon fick rekommendation om ett dyrt men bra ställe av en riktigt snygg och insatt poolkompis.

Hon åker till affären, hittar en bikini, bestämmer sig efter mycket om och men för en (kostar ju trots allt en stor hacka... troligtvis alldeles för stor) och ska just betala den när Expediten säger "By the way you can't swin in it",

Min poolkompis blir minst sagt förvånad och säger med tydlig finsk accent "But it was hanging under swimwear?"

Expediten säger - " Yes, but it gets spoiled by water - its more of a beachwear kind"

Hon tackar för sig och lämnar den flotta butiken utan bikini. Hon är dock inte övertygad om att det var rätt beslut som hon fattade. Jag är glad (mest skadeglad antagligen...), för jag kan använda min bikini ett tag till... så länge jag har sällskap

Bild lånad av laperla.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar