söndag 23 augusti 2009

En doft av ...

Det här är med största sannolikhet inget som jag bör skriva om, men jag kan bara inte låta bli. Jag vet att mina barns bajs bara är min angelägenhet (om ens det...). Men här kommer den i alla fall - min livs bajsstory.

Sitter i godan ro och läser min bok i Gs rum, när en obehaglig doft börjar sprida sig. O är ca 2 m bort och leker fint. Doften tilltar, men jag väljer att läsa lite till, boken är just nu inne i en härlig intrig. Doften blir olidlig och jag inser att jag måste släppa min bok, tittar upp och ser att Os tröja glidit upp och att ryggen är full av bajs. När jag kommer närmare ser jag att golvet är bajsigt, mattan är bajsig, Gs stora leksaksbil (en Ferrari) är bajsig, alla bollarna är bajsiga och att Gs dammsugare är bajsig. Det är helt enkelt bajs överallt. Det är nämligen så att Os små händer och knän är bajsiga och han har krypit runt ett tag och "smetat" av sig... Att tvätta bort allt bajs tog minst en halvtimme och det gick åt typ 1 flaska Vim. Känns som valet att fortsätta läsa bok var fel och det som kändes så rätt just då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar